diumenge, 3 de febrer de 2008

Post #3: iColador Extreme

Fa uns mesos que sóc un orgullós posseïdor d'un iPod Touch, un aparatet molt ben parit d'Apple que uneix en pocs centímetres un ipod dels de sempre en el seu sentit convencional de reproductor de música, amb un reproductor de video, fotos, la majoria de funcions d'una PDA (agenda, calendari, notes, etc.) i sobretot una connexió a internet via wifi, tot via una gran pantalla tàctil.

Tenint en compte que l'aparell té un processador relativament discret si el comparem amb el d'un ordinador portàtil (ja no parlem dels de sobretaula), crec recordar que al voltant dels 667mhz, i una antena wifi minúscula (una cantonada plàstica d'1 cm quadrat a la carcassa metàl·lica de l'ipod) podem imaginar que la navegació per internet i en general la seva velocitat tenen més del passat que no pas del futur.
Això no és exactament així, però quan volem mesurar la velocitat i el rendiment cal tenir en compte, òbviament, dos grups de factors:

1- D'una banda depèn del pes i contingut de la pàgina en termes de gràfics, i en menor mesura scripts que s'executin. Una pagina molt intensiva en gràfics de fons, per exemple, alentirà el rendiment de la navegació per la mateixa dràsticament, per be que el temps de càrrega pugui ser força ràpid.


2- En segon lloc, el hardware i software de l'aparell. El Safari (en la serva versió mòbil) és un navegador força àgil, però té limitacions pel qu
e fa als plugins que actualment suporta. Bàsicament, té una mancança notable respecte la versió de sobretaula, i és la incapacitat de carregar continguts Flash (temps al temps...). Sobre el processador, Apple ha revelat que el pot fer rendir més amb actualitzacions de programari, però que això por perjudicar la vida de la bateria.

Ara bé, dues preguntes. Com rendeix la navegació quan el processador no ha de suportar el pes de la interfície del Safari? I la segona, sobre el processador ja n'hem parlat, però com influeix la reduïda dimensió de l'antena?
Les dues preguntes troben la seva resposta en una operació com el jailbreak de l'ipod a la darrera versió de firmware, la 1.1.3 (pels profans, és una operació per desbloquejar el programari de l'ipod touch per permetre instal·lar-hi programes que no hi venien inclosos, més o menys). Ahir em vaig decidir a fer el pas emprant el mètode de iJailbreak, un dels més eficaços que existeixen. Aquest procediment requereix tenir l'ipod encès durant una bona estona mentre descarrega i instal·la una actualització del programari via wifi d'unes 160 MB, i que s'ha de baixar en el menor temps possible per evitar que el servidor rebutgi la descàrrega i es pengi (time out).

Com que el router al que em connecto és de l'escala de veïns i es troba separat de casa meva per un mínim de 4 barreres (una paret, dues portes i un terra/sostre) i l'antena de l'ipod té una recepció digna però millorable, vaig decidir que calia introduïr una millora revulsiva de la qualitat de la connexió. I aqui la teniu!



iColador Extreme connectat a un iPod Touch damunt d'un iCartera_de_pell_de_suport, alimentat via port USB a un Macbook

La novetat que aquí i avui presentem és l'iColador Extreme, el nou disseny que ben aviat Cupertino farà públic com a antena wifi accessòria als seus iPod Touch i iPhones, però suposem que en color blanc o metal·litzat :-P El seu disseny revolucionari de forma semiesfèrica i en xarxa entrellaçada proporcionen un increment espectacular en el rendiment de l'antena i la velocitat de la connexió.
Les dades següents us prometo que no són falses:


- Velocitat de descàrrega-navegació mitjana de l'iPod Touch a casa meva (SFTP): 25-30kbs
- Velocitat de descàrrega-navegació amb la porta del pis oberta: 45-50kbs
- Velocitat de descàrrega-navegació des del Terminal (Term-vt100): aprox. 100kbs
- Velocitat de descàrrega-navegació des del Terminal amb l'iColador Extreme connectat: 300-315kbs CONSTANTS!

Proveu-lo! És revolucionari! i és de butxaca! i no val més d'un euro! Només és compatible amb Mac, això si, que la meva xicota el te instal·lat al seu PC i no veig que experimenti cap millora notable ;-)

10 comentaris:

Jordi ha dit...

Genial l'iColador Extrem!
Potser m'esperaré que surti la versió de color blanc.
Tinc un amic que marxa cap als EUA i me'l pot portar a meitat de preu.
:D

Toni Jover ha dit...

vols dir que sortirà més barat que al xinès? ;-) Merci pel primer comentari al bloc!

Ocell ha dit...

Hi ha una versió plegable? Es podria fer una versió de l'iColador Extreme XL on el tamany de la xarxa semiesfèrica que t'has currat sigui el doble de gran? Com influiria en la recepció? Quanta estona vas estar trenant la xarxa? A mi m'agradaria més que els de Cupertino fessin la versió en "brushed aluminium".
En serio, no en tinc cap iPod touch o iPhone, però el que sempre m'ha sorprès és el baix rendiment del wifi de mac respecte altres ordinadors, i ho he provat amb un Macbook i un iMac. Val a dir que al meu portàtil Sony li passa el mateix. deu ser que l'antena és petita i no recepciona bé. En canvi al dels meus pares que és un Acer dels primers amb WiFi sempre ha anat de conya i amb molta cobertura de xarxes dèbils.

losimo ha dit...

Així on s'ha d'anar a comprar a EEUU o a xina? Més que res és perquè me caso, i depén on hem digueu aprofito i faig lo viatge cap allà. Per lo menos que hem surti rentable lo viatge iiii, lo més important, de profit!!! xD

SanSe ha dit...

Ei! Molt bona aquesta! Tant el post en si, com l'idea! :P

Lo més curiós és que les pèrdues de 802.11 són molt grans, i una antena tant primaria (encara que sigui un iColador!) tindria que tendir a disipar encara més la senyal, però deu ni do, no? :D

En definitiva, m'ha encantat el post, el twittejo ara mateix ^^

Toni Jover ha dit...

@Ocell i Sanse: Doncs la veritat és que la meva xicota té un portàtil HP i a casa sovint te problema amb les xarxes pq la seva recepció és força feble, mentre que amb el MacBook (tant en Tiger com en WinXP, però sobretot en Tiger) la recepció sol ésser força millor i més estable.
Sobre si un colador metàl·lic o més gran funcionaria millor, no en tinc ni idea, pq el gran que uso és de plàstic i crec que no canalitza massa bé ;-)

@tothom: merci pels comentaris!

rechebloc.cat ha dit...

jeje, molt bo el post ! ja ho provaré jo tinc un iPhone i un MacBook, i el MacBook va molt bé amb la recepció, de fet ara estic connectat amb un veí, i l'iPhone, en canvi, no es connecta. Provaré l'iColador Extreme.

Toni Jover ha dit...

Mr. Reche, hi ha hagut sort amb l'iColador? ;-)

reche ha dit...

Doncs ho vaig provar i realment funciona. El que passa que estar amb l'iColador i l'iPhone a la mà...
Has de patentar un iDock del iColador.
Salut!

Toni Jover ha dit...

me n'alegro que et funcioni! La veritat es que navegar amb l'iPhone clavat a un dock no és gaire còmode, però si que es podria fer una skin amb un mecanisme per adaptar-hi l'iColador. Ara, a nivell estètic crec que és un fracàs! :-P
L'envio a Apple?