dijous, 21 de febrer de 2008

Post #7: Premis Enderrock'08, l'altra crònica


Salut a tothom! Aquest dimarts vaig assistir a l'entrega de premis de la revista musical Enderrock a aquells que els lectors i la crítica consideren els millors
grups, artistes i discs en català o fets per catalans, o que treballen a Catalunya, com si diguéssim, segons tesis pujolistes.
Com que Vilaweb molt generosament em va regalar una invitació doble hi vaig assistir amb la Katty i ara us en puc donar la meva impressió.
En primer lloc em saltaré el que ja podrieu llegir en altres pàgines web, i passaré al què m'interessa. Aviam, actuacions, actuacions, moltes no n'hi va haver, i això que suposadament la música és el que ens portava a la Sala Bikini ben passats per aigua (les sabates no ho van resistir). En destacaré un parell que em van caure bé, i una altra que no tant.

1- Sanjosex, que treuen disc nou (Temps i Rellotge, Bankrobber, 2007), és de les positives. Els vaig conèixer amb una bona carta de presentació: Puta Revolution, a la banda sonora de la genial sèrie Porca Misèria. El nivell de les lletres està a l'alçada d'un Quim Monzó prenent whiskis, no dic res més...


2- La funesta de la nit: Víctor, una mica més i em faig enrere per aquest personatge, que a banda de ser un tipus artificial, tirant a força cregut i amb força fums, resulta que fot una músic molt dolenta. No penjo fotos perquè em va caure malament :-P

3- Love of Lesbian presenten el disc "Cuentos chinos para niños del Japón", guardonat com a Millor disc català en altres llengües, però que de fet també podria tenir un accèssit per originalitat del títol de l'àlbum. Aquí haig d'admetre que la meva opinió és poc formada, perquè només n'he sentit el directe, però això sí, era força reeixit.


Fins aquí la part normal: ara ve la friki. Sidonie, uns senyors que em queien simpàtics quan tocaven el sitar i cantaven en anglès van rebre el premi a Millor grup català en altres llengües, que sorprenentment (o no) era el castellà. No es tant aquest el problema, sinó que en la meva humil opinió, la qualitat del grup ha davallat força darrerament, coincidint amb la seva arribada a un major públic (què hi farem...). Per bé que no van actuar en solitari, si que es van afegir a Love of Lesbian, i el resultat? aquest:


Aquests hòmens potser servirien com a cheerleaders, de fet potser seria una bona forma de reconduir les seves carreres musicals després de la jubilació... Ara, què passa quan a tot això s'hi afegeix Lluís Gavaldà? Els Pets, que van rebre el premi de millor disc de l'any 2007 i de millor lletra per "Com anar al cel i tornar", van fer una primera aparició ben parida, però res comparable a Gavaldà amb perruca afro i espases de cavaller jedi fent una mena d'espectacle a la Flaming Lips:


Però per si això no fos suficient,... ara tots junts! oh, un moment,...però algú ha vist el baixista dels Love of Lesbian? És un avió? És una fletxa? És Torrente? És carnaval? NO! és... superpollastre? algú em pot dir què és? Si, allà al darrere, mireu!


Bé, sense comentaris. Força distret, l'espectacle. Sort que era gratuït, perquè a 4 euros i mig per cervesa, hauria fet molt de mal!