dilluns, 18 d’agost de 2008

Post #9: Google Reader i el sharing d'articles

Reprenc els escrits al bloc amb una reflexió i un suport incondicional:

En primer lloc val a dir què he caigut en allò que llargament havia temut i que m'havia frenat de crear un bloc abans: la manca d'actualitzacions. No és que no tingui inquietuts, ni ganes de plasmar el que m'indigna, m'agrada o em sorprèn, però no ens enganyem: sempre hi ha algú (o quasi sempre) que se t'avança i diu allò que vols dir abans, ni que sigui amb altres paraules.
Això em recorda la meva infància, quan pensava "de què coi podria fer el récord Guinness?" (com ara, el record Guinness de saltar a la pota coixa amb un telèfon de marcació amb roda a la mà, cantant "Sultans of Swing", segur que no el té ningú altre que jo). però un temia que algú ja s'ho hagués inventat abans, i per tant, en cert sentit, es sentia desencisat. No parlem doncs, de les lectures de la més rabiosa actualitat, i menys encara en uns països (catalans) on a moooolta gent li agrada i se sent qualificat per opinar.
Ergo, que les vivències personals més recollides són, a risc de no interessar a ningú, els continguts òbviament més exclusius i per tant més atraients d'un bloc (fotogràfic, dietari, etc.). A banda queden els grans opinadors, que tenen tot el meu respecte, i els menys coneguts però també ben sagaços.

El segon tema que em ronda i de què us volia parlar és sobre Google Reader, un servei de Google d'agregació de fils de notícies, feeds RSS, o com en vulgueu dir, que pels no iniciats és el mateix que dir: una pàgina on pots afegir tots els diaris, blocs o altres fonts de noticies periòdiques per estar al corrent dels canvis sense haver-les de visitar totes i cadascuna, una rere l'altra. Certament còmode, per aquells que volem seguir l'actualitat, trobo que Google Reader té un parell de grans avantatges sobre altres lectors de feeds (software) i és que es pot consultar des de qualsevol navegador, a qualsevol lloc on hi hagi internet, i a més, permet compartir les notícies que més ens interessin, amb els contactes de Gmail o Google Talk (vegeu una mica més clar el que vull dir i les novetats aquí).

I a través d'això encaixo la primera part de l'article. Com que d'opinadors n'hi ha molts, i de molt influents o encertats, què millor que emprar el lector de feeds com a altaveu d'aquelles notícies que ens semblen més rellevants i que algú altre ja ha escrit, moltes vegades millor que nosaltres mateixos? No és que vulgui desincentivar la gent a escriure, és clar que no, però és necessari reescriure la mateixa cosa, sense aportar res de nou, pel simple fet de que és un qui ho escriu?
Estalviem temps, compartim noticies, amb tothom!! (de 28 contactes de gmail habituals, CAP usa la opció "Share" de Google reader, Algú usa Google Reader, de fet?? )
Per donar exemple, us deixo la meva pàgina d'articles compartits aquí. Ja veureu de seguida què m'interessa sense escriure una sola paraula.

Jo, gos? una mica... :-P